12 Ocak 2014 Pazar

Bel Ağrısına Ne İyi Gelir



Sponsorlu Bağlantılar

Bel ağrısı nedir
Bel ağrısı hareket özgürlüğünü kısıtlayan, ayakta durmayı, yürümeyi ve oturmayı dahi zorlaştıran insanların en çok şikâyet ettiği ağrıdır. Bel ağrısının şiddeti bünyeden bünyeye göre değişiklik gösterir.
Alanında uzman olan iyi bir doktor hastaya yönelttiği sorular yardımı ile sorunun duruş bozukluğundan mı, hastanın yaşadığı stresten mi, kireçlenmeden mi kaynaklandığını rahatlıkla teşhis edebilir.
Bel ağrısına ne iyi gelir ?

  •         Aşağı doğru eğildiğimizde dizlerimizi bükerek hareket etmeliyiz.
  •          Ağır yük taşımamalı ve kaldırmamalıyız.
  •          Egzersizler yapmalıyız.
  •        Yürüme, yüzme gibi sporlar yapmalıyız.
  •         Elinizden geldiği kadar bisikletle yolculuk etmeliyiz.
  •       Spora başlamadan önce ısınma hareketleri yapmalıyız.
  •   Bel ağrısını azaltmak için gün içerisinde yaptığımız hareketlere dikkat etmemiz gerekir.
  •     Ağrıyı azaltmak için araba sürerken direksiyona yakın oturmalı ve koltuğumuz sert olmalıdır.
  • Bel ağrısı egzersizleri
Bel Ağrısı Egzersizleri
Bel ağrısı için doktorunuzun önerdiği egzersizleri sırayla ve düzenli yapmaya çalışın. Ve mümkün olduğu müddetçe ilk gün kendinizi zorlamayın ve kendinize yüklenmeyin. Egzersizi yaptıktan sonra vücudunuzda oluşan rahatsızlıktan korkmayın.  Yapacağınız hareketi en az 3 kez tekrarlayın. Hareketleri yaptıktan hemen sonra yeni bir harekete geçmeyin vücudunuzun gevşemesine fırsat verin.  Hareketler esnasında yorulunca ara verin.
İlk hareket: uzanarak tek bacağınızı yukarı çekme
Dizinizi göğsünüze doğru hareket ettirirken diğer dizinizi doğrultunuz. Daha sonra diğer bacağınızla aynı hareketi yapınız. Göğsünüze doğru çektiğiniz dizinizi 20 saniye orada tutunuz. Bu hareketi ilk başlarda 5 kez yapınız daha sonra gittikçe arttırınız.
2.hareket: oturarak bel germe
Öncelikle bir sandalyeye oturunuz. Başınızı dizlerinizin hizasına veya arasına gelecek kadar aşağı indiriniz. Daha sonra karın kaslarınızı gererek oturma pozisyonunuza dönünüz. Bu hareketi 10 veya 30 defa yapınız.
3. hareket: yatarak bacak germe
Hareketinizi yapacağınız yere sırt üstü uzanın. Topuğunuza bir ip veya lastik geçirerek bacağınızı yukarı doğru çekin. Bacağınız havada 50 saniye kadar sayın ve bu hareketi 5 kez tekrarlayın.
Tepkiler:

0 yorum:

Yorum Gönder

Etiketler

animasyon (2) biyografi (23) internet (16) komik (6) müzik (15) oyunlar (9) resim (17) sinema (7) video (20)